VV Anett, ayahuasca trip margójára.

Reggeli – Zacher Gábor VV Anett szeánszáról: Az ayahuasca nem olyan, hogy elszívunk egy spanglit, és kicsit röhögcsélünk (rtl.hu)

Mi a sámán feladata?

„Ha össze akarjuk foglalni a sámán feladatát, így fogalmazhatjuk meg: mindazoknak a dolgoknak a megismerése vagy elvégzése, amelyekre a mindennapi halandónak szüksége volna, megoldásukra azonban a maga emberi erejével képtelen.” (Diószegi Vilmos: Sámánizmus)

A valódi sámánnak nincs szüksége hallucinogén szerekre, ahhoz, hogy a hozzá fordulókat módosult tudatállapotba juttassa és thetában, éber tudatosságban a transz alatt biztonságban megtartsa és végig kísérje az úton. A valódi gyógyítók bármiféle szer nélkül, a nap 24 órájában, saját tudásként érzékelnek tisztán.

Néhány hónapig dolgoztam és tanultam szibériai, altaj-vidéki gyógyító sámánokkal. Ahogyan ők az érzelmekkel, mint energiákkal dolgoznak éber tudatosságban az a profizmus csúcsa. Valódi gyógyítók és spirituális tanítók ők. A lelki betegségek, a lehasított fájdalmat megélt lélekrészek valódi gyógyítói. A testtel dolgoznak a gondolatok világán, téren és időn túli éber tudatosságban A segítségért hozzájuk fordulókhoz szívcsakrán keresztül kapcsolódnak. Ők a szív megnyitásának mesterei. Otthonosan mozognak az érzelmek, mint energiák világában. Ők, úgy mondják, hogy járatosak a felső és az alsó világban is.

Hogyan is lesz valakiből sámán?

A régi időkben, mikor még nem voltak orvosok és kórházak, a természetben élő népek, ha valaki közülük megbetegedett a sámánhoz fordultak segítségért. Bíróságok és törvénykezés híján a vitás esetek megoldásában is a sámán mondta ki az utolsó szót. Mitől válhatott egy sámán hitelessé a közösség számára és miért volt a tudása, ítélete megkérdőjelezhetetlen? Egyetemre nem járt, se orvosi, se jogi diplomával nem rendelkezett. Hitelességét a közösség szemében avval nyerte el, hogy gyógyító képessége a gyakorlatban is működött és tisztán érzékelése segítségével a közösség számára elfogadható, jó döntéseket hozott. Egy sámánnak spirituálisan nagyon fejlettnek kellett lennie. Olyan emberré kellett válnia, aki az öt érzékszerven túli éber tudatosságban aktív tudott maradni és ott otthonosan mozgott és tevékenykedett.

Sámán nem lehetett akárki. Sámánnak születni kellet. A természetben élő népek mindig nagy gonddal választották ki, hogy ki legyen a törzs következő sámánja. Fontos kérdés volt ez a számukra. Ha rosszul döntöttek, a törzs gyógyító és igazságszolgáltatás nélkül maradt.

A kiválasztott kisgyermeket 4-5 éves kora körül a többiektől elkülönítették és nagy gonddal nevelték. Odafigyeltek a táplálkozására, arra, hogy a teste egészséges, erős és edzett legyen, hogy állóképessége, kitartása megerősödjön. Mivel tudták, hogy később majd érzelmekkel kell dolgoznia, így mentálisan és személyiségében is erőssé kellett válnia. 18 éves koráig hihetetlen érzelmi hatásoknak, beavatásoknak, vizsgáknak és próbatételeknek volt kitéve.

A valódi gyógyító sámánoknak az ayahuasca trip „csak” egy próbatétel, vagy vizsga volt a beavatás során. Teszt, hogy mennyire képes a középpontjában megmaradni, mennyire tudja a tudatosságát a két világ között ide-oda kapcsolgatva megőrizni és a hozzáforduló személyt az úton stabilan végig kísérni. A tisztán érzékelésének arra a szintjére kellett fejlődnie, hogy bármiféleféle szer nélkül, bármikor képes legyen erre, a nap 24 órájában. Ez az a tudatosság, ami képes a gyógyításra és az igazság érzékelésére.

Aki ide elér, annak nincs szüksége semmilyen tudatmódosító szerre. Egyetlen eszközre van szüksége a munkája elvégzéséhez, az pedig a dob. A dob ünnepélyes keretet ad a sámánrévülésnek. Hangja különlegesen hat az idegekre. A sámánnak a dobszó megkönnyíti a révülést, a hallgatóságra pedig szuggesztíven hat.

Hogyan dolgoznak a sámánok az érzelmekkel?

A valódi gyógyító sámántransznak soha nem az a célja, hogy a hozzáfordulót bármilyen misztikus élményhez juttassa. A cél az érzelmekkel, fájdalmakkal teli lehasított lélekrészek újra integrálása a test egészébe. Mikor a sámánok között voltan én ezt a folyamatot így éltem meg:

A sámán tudatállapota és a dobszó kezdetben csendes ütemes és monoton hangja folyamatosan lazított ki a 3D valóságából és húzta a figyelmem fókuszát fokozatosan egy másik valóság felé. Végül a figyelmem a gondolatok és szavak világából teljes egészében áthelyeződött a szubtilis valóságba. Félelmet és szorongást éltem meg. Vissza akartam menni a 3D-s valóságába. A háttérben érzékeltem a sámán erőteljes jelenlétét. Stabil és erős volt, szeretetteljes biztonságot sugárzott. Tudtam, hogy velem marad mindvégig. Rendben, gondoltam, akkor vágjunk bele. Átadtam az irányítást a sámánnak és a dobszónak. Többszöri nekifutásra sikerült átengedni magamon a visszafojtott és erősen kontrollált érzelmeket, melyeket előző életbeli tapasztalásaim által szereztem. Ott volt a fájdalom, a szégyen, a félelem, és ott volt a sámán, aki dobolt és kísért a folyamatban. Az érzelmek megjelenése, újra átélése és elfogadása után a következő lépésben megszületett bennem a megértés. Igen, ezek valóban fájdalmas és nehéz tapasztalások voltak, de elmúltak. Hirtelen hálát éreztem az akkor megélt életem és élményeim, a fájdalmaim és félelmeim iránt. Megértettem, hogy az akkori tapasztalataim nélkül a tudásaimban és fejlődésemben ma máshol tartanék.

Ez az élmény olyan hatással volt rám, ami az akkori elakadásomat teljesen felülírta. Az addig blokkolt, tagadott működésforma újra teljesen természetesen elérhetővé és élhetővé vált számomra.

Én így dolgoztam együtt a sámánokkal. Ezt a gyakorlati mintát kaptam tőlük és így tanultam meg saját és mások érzelmeivel bánni. Ez a módszer soha nem használ tudatmódosító szereket és soha nem alakít ki függőséget. Nem vájkál fölösleges dolgokban és soha, de soha nem hagy magadra miközben a testedet elhagyva egy másik valóságban dolgozol a leszakadt fájdalmakkal teli lélekrészeiddel. A módszer alkalmazója teljes tudatosságával és energiarendszerével mindvégig tudatosan kísér a gyógyító folyamatban.

Szóval az ayahuasca trip az nem sámán szeánsz. Semmi köze hozzá. Két hét alatt senkit sem lehet egy ilyen tripre felkészíteni. Erős tudatmódosító szer hatása alatt egy másik dimenzióba kerül az ember. Ilyenkor megszűnik az öt érzékszerven keresztüli érzékelés és az utazó testen kívüli valóságban találja magát. A szubtilis világban nincs tér és idő. Az ayahuasca hatására könnyen előfordulhat, hogy előző élete valamelyikét éli újra valaki. Annak a valóságnak az élményeit éli át újra a mostani testében, mindenféle fizikai érzet nélkül. Így fordulhat elő, hogy pl. akkori üldözői elől menekül ebben a testben és valóságban. Ilyenkor bizony kárt tehet magában, akár a csontjait is törheti, hisz semmilyen fájdalmat nem fog érezni ezen az oldalon, amíg a tudatossága a másik dimenzióban van-

Zacher szerint vannak, akik nem tudnak a szer hatásának megszűnése után sem visszatérni ebbe a valóságba. Igen ennek is megnő az esélye, ha nincs velük megfelelő kísérő, hiszen testen kívüli élményekben van részük és ez hasonló ahhoz, mint mikor meghalunk. Ha a kísérő nem érzékel tisztán és nem elég erős, kitartó ahhoz, hogy a szubtilis világ eseményein stabilan, gyógyító hatást elérve kísérje keresztül az utazót, miközben az utazó testét itt, a 3D- valóságában is felügyeli, akkor az ayahuasca trip olyan testi és lelki sérüléseket okozhat, ami élete végéig meghatározza az utazó hétköznapi életét.

Az átélt élmények nem álomként működnek ilyenkor, hanem sokkal intenzívebbek. Valóságos, hologramszerűen megélt tapasztalásokként érzékeli az utazó azt, ami vele történik. Ez olyannyira valóságos élmény, hogy a hatására nem képes különbséget tenni a dimenziók között. Ez a későbbiekben a skizofréniához hasonló tüneteket eredményezhet.

A nagy kérdés az, hogy VV Anett miután felépül majd a testi sérüléseiből a hónapokig tartó korházi kezelések után, vajon talál-e majd egy olyan transzperszonális terapeutát, aki empatikusan és értőn tudja segíti ennek a tapasztalásnak az érzelmi és értelmi integrációjában. Egyedül nehéz lesz, pokoli nehéz…

Mindkét valóság létezik. Mindkettőnek megvannak a működési formái, szabályai és törvényei. Mindkét valóságban kapcsolódunk és kommunikálunk egymással. Egy testben mindkét valóságban otthonosan mozogni és tudatosnak maradni a sámánok életfeladata és hivatása. Hosszú évekig tartó testi, lelki, szellemi fejlődésen kell keresztülmenniük, hogy hivatásukat, mint gyógyítók, hitelesen tudják gyakorolni.

A hétköznapi embereknek két hét böjt után ayahuasca tripet tartó vezető nem sámán, csak sámánka, aki tevékenységével a karma törvénye miatt évekre veti vissza saját fejlődését a másoknak okozott kár miatt…

(Köszönöm Dobos Csillának a szöveg végső formába öntését.)

Blog – Vadász Zsuzsa (zsuzsavadasz.hu)

Hírlevél feliratkozás

Hírlevél